logo
Slider
Οι νεότερες φωτογραφίες της Athens Airways
  
H Athens Airways με μια ματιά
IATA Code: ZF
ICAO Code: ATW
Callsign: ATHENS AIRWAYS
Ίδρυση: 2008
Διάλυση: 2010
Main Hub / Base: Αθήνα - ATH / LGAV
Μέγεθος στόλου: 3 α/φη (2009)
Ιστοσελίδα: www.athensairways.com
Ιστορία της Athens Airways
Η Athens Airways ήταν μια ελληνική αεροπορική εταιρία που ιδρύθηκε στις αρχές του 2008. Η βάση της εταιρίας ήταν το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας. Διευθύνων σύμβουλος και ιδιοκτήτης της Athens Airways ήταν ο κ. Σάκης Ανδριανόπουλος και τα γραφεία της εταιρείας στεγάζονταν στο Κορωπί.

Ο ιδιοκτήτης της Athens Airways, ο κ. Σάκης Ανδριανόπουλος είναι επίσης ιδρυτής και Γενικός Διευθυντής της εταιρίας Helesi-Ελληνική Βιομηχανία Περιβαλλοντικών Συστημάτων. Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο ΑΙΜ του Λονδίνου από τον Νοέμβριο του 2006, ενώ διαθέτει τέσσερα εργοστάσια κατασκευής κάδων απορριμμάτων και απορριμματοφόρων σε Πάτρα, Κομοτηνή, Ιταλία και Αγγλία.

Η Athens Airways προχώρησε τον Οκτώβριο του 2008 στην μίσθωση συνολικά τεσσάρων αεροσκαφών από την εταιρία μίσθωσης αεροσκαφών «Airstream International Group» με έδρα την Αγγλία. Τα αεροσκάφη ήτουν τύπου ERJ-145 της κατασκευαστικής εταιρείας Embraer και εξοπλισμένα με 49 θέσεις επιβατών. Το πρώτο αεροσκάφος έφτασε στα χρώματα της εταιρίας την 16 Δεκεμβρίου 2008 στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας και έτσι η εταιρία έλαβε την άδεια πτητικής εκμετάλλευσης (Air Operator Certificate – AOC) στις 16 Ιανουαρίου 2009 από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Το πτητικό της πρόγραμμα ξεκίνησε η Athens Airways στις 31 Ιανουαρίου 2009 με το δρομολόγιο Αθήνα - Αλεξανδρούπολη - Αθήνα. Η αρχική επένδυση αναμενόταν να ανέλθει σε 10 με 12 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό ύψος της επένδυσης μέσα στην επόμενη τριετία εκτιμόταν ότι θα ξεπεράσει τα 25 εκατ. ευρώ. Το business plan προέβλεπε ζημιογόνα χρήση το 2009 και λειτουργική κερδοφορία το 2010. Στόχος της Athens Airways αποτελούσε να καταστεί η κυριότερη περιφερειακή εταιρία της Ελλάδας, καλύπτοντας ουσιαστικά τους κυριότερους νησιωτικούς και ηπειρωτικούς προορισμούς.

Η εταιρία πλέον έπεζε σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον με αντιπάλους την Aegean Airlines και την Olympic Air καταγράφοντας ζημιές πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Παρόλες τις αντίξοες συνθήκες, η εταιρία κέρδισε τον Φεβρουάριο του 2010, 9 γραμμές στα άγονα δρομολόγια για το χρονικό διάστημα 1 Απριλίου 2010 έως 31 Μαρτίου 2012. Μόλις δύο μήνες μετά την έναρξη των άγονων δρομολογίων, η ΥΠΑ επέβαλε πρόστιμο συνολικού ύψους 30.000 ευρώ στην εταιρία. Είχε διαπιστωθεί, ότι η Athens Airways χρησιμοποιούσε διαφορετικά αεροσκάφη στις άγονες γραμμές από εκείνα που είχε δηλώσει στην προσφορά της. Επίσης διαπιστώθηκαν μεγάλες καθυστερήσεις και ακυρώσεις δρομολογίων. Έτσι η ΥΠΑ ανάθεσε την εκτέλεση των δρομολογίων αυτών στις εταιρίες Olympic Air και Sky Express.

Μετά από αυτό το χτύπημα, η εταιρία δεν κατάφερε ποτέ να συνέλθει και σταμάτησε κάθε πτητική δραστηριότητα τον Σεπτέμβριο 2010. Η άδεια λειτουργίας της Athens Airways επεστράφη τον Ιανουάριο 2010.
Ο στόλος της Athens Airways
Η Athens Airways διέθετε αεροσκάφη τύπου Embraer ERJ 145 (49 θέσεων). Τα αεροσκάφη ήταν μισθωμένα από την εταιρία «Airstream International Group» και πετούσαν πριν την απόκτησή τους από την Athens Airways για λογαριασμό της αγγλικής FlyBE.

Αναλυτικά στοιχεία του στόλου της Athens Airways θα βρείτε κάνοντας κλικ εδώ.
Οι προορισμοί της Athens Airways
Τον πρώτο προορισμό της εταιρίας αποτέλεσε η Αλεξανδρούπολη (31/1/2009). Αργότερα προστέθηκαν από Αθήνα οι παρακάτω προορισμοί: Καβάλα (από 12/2/2009), Μυτιλήνη (από 27/2/2009), Θεσσαλονίκη (από 12/3/2009), Μύκονο (από 10/4/2009), Σαντορίνη (10/4/2009), Κοζάνη (από 21/5/2009), Χίος (από 28/5/2009), Καστοριά (από 29/5/2009), Ζάκυνθος (από 4/6/2009), Ρόδο (από 11/6/2009) και Κεφαλονιά (από 15/6/2009). Επίσης συνδέει την Θεσσαλονίκη με απ΄ ευθείας πτήσεις με την Μυτιλήνη και τα Χανιά (από 25/5/2009).

Παράλληλα, στα σχέδια της εταιρίας περιλαμβάνεται και η επέκταση σε πόλεις γειτονικών χωρών. Τέλος στα πλάνα της Athens Airways περιλαμβάνεται και η δραστηριοποίηση στον χώρο των πτήσεων charter.
↩ Επιστροφή στην κεντρική σελίδα των αεροδρομίων.