Η Cretan Airways δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την Cretan Airlines που εκτελούσε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 δρομολόγια charter. Η Cretan Airways ήταν να γίνει η «διάδοχος εταιρία» της Air Greece. Ο ιδιοκτήτης, οι προορισμοί, η βάση και ο τύπος αεροσκαφών που θα χρησιμοποιούσε η εταιρία, ήταν αντίστοιχα αυτών της Air Greece.
Και τα δύο ATR που μίσθωσε η εταιρία το 2001, είχαν ήδη βαφτεί στα χρώματα της Cretan Airways και μάλιστα το ένα ήταν σταθμευμένο για αρκετό διάστημα στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου. Ιδιοκτήτης της Cretan Airways ήταν ο κ. Μπαντουβάς και σκόπευε να «απογειωθεί» στα τέλη του 2000. Προβλήματα με την άδεια εκμετάλλευσης από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) τον ανάγκασαν να «προσγειώσει» τα σχέδιά του για πάντα και να επιστρέψει τα δύο του αεροσκάφη στην κατασκευάστρια εταιρία Aerospatiale.
Η Cretan Airways είχε μισθώσει 2 ATR-72. Και τα δύο αεροσκάφη είχαν νηολογηθεί το 2000 και το ένα εκ αυτών, έφτασε τον Οκτώβριο του έτους στο Ηράκλειο. Μετά το ναυάγιο της εταιρίας, το συγκεκριμένο αεροσκάφος επέστρεψε στη Τουλούζη στις 01/03/2001. Το δεύτερο αεροσκάφος δεν το παρέλαβε ποτέ.
Αναλυτικά στοιχεία του στόλου της Cretan Airways θα βρείτε κάνοντας κλικ εδώ.Η εταιρία σκόπευε να προσφέρει τις υπηρεσίες της στα αεροδρόμια των Αθηνών, της Θεσσαλονίκης και της Ρόδου. Η Βάση της ήταν το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο.